پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرسیوم موفق متعلق به استیو جابز باید فکر جدیدی به حال خود کند، چون هزینه بالا و مدت زمان رسیدن به سود برای آی‌پد (iPad) بیلان تجاری‌اش را زیر فشار گذاشته است.

Das iPad von Apple

روزنامه آلمانی ولت گزارش داد، این کنسرسیوم فعال در عرصه فناوری همچنین به خاطر افزایش تعداد تعویض iPadهایش با کاهش سود مواجه است. در اعلامیه اپل برای بورس آمریکا آمده است که تولید این محصول افزایش می یابد. در همین حال باید افزایش هزینه قطعات این محصول را نیز مد نظر قرار دهد.

اپل iPad را در ماه آوریل با قیمتی بسیار پایین به بازار وارد کرد. با فروش این رایانه های لوحی (Tablet-Computers) نسبت به دیگر محصولات این شرکت، پول کمتری در جیب اپل باقی ماند و سودش کاهش یافت.

اپل پس از سود 40.1 درصد در سال مالی 2009، برای سال مالی 2010 سود خالص 39.4 درصدی پیش بینی کرده بود. انتظار می رود این سود در سه ماهه منتهی به دسامبر به 36 درصد برسد.

اواسط اکتبر اپل با انتشار آمارش برای سه ماهه چهارم، بازارهای مالی را از سود خود مایوس کرد. این رقم با حدود پنج درصد کاهش به 36.9 درصد رسید. کارشناسان پیش بینی سود 38.2 درصدی کرده بودند. با وجود این، تجارت پرسود اپل با گوشی های اسمارت سود این شرکت را در اوج برد.

 افزایش حضور اپل در چین

اپل با پیشنهادهای آنلاین خود حضور قوی تری در چین پیدا کرده است. این شرکت در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی را در این جمهوری تاسیس کرده است. علاوه بر این، فروشگاه موسوم به مغازه اپ (App-Store) که کاربر می تواند از آنجا برنامه های iPhone یا iPad را هم دانلود کند، برای کاربران چینی زبان طراحی شده است.

پیش از این مصرف کنندگان چینی با دشواری هایی برای دستیابی به این محصول مواجه می شدند. اپل برای فروش iPhoneهای جدید خود ماه گذشته دو فروشگاه دیگر در چین افتتاح کرد و اکنون در کلانشهرهای پکن و شانگهای دو نمایندگی بزرگ دارد. اپل قصد دارد تا پایان سال در این کشور تعداد فروشگاه های عرضه کننده محصولات خود را به 25 فروشگاه افزایش دهد.

کد خبر 119370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز